Hoppa till sidans innehåll

Pass beskrivning Gymmix


Nu behöver du inte längre fundera på om du får plats på träningspasset, från och med måndag 7e februari har du möjlighet att boka din favoritträning.

Rödebygymnasterna/Gymmix Rödeby smygstartar anmälan via en bokningsapp för att du som medlem, på ett enkelt sätt, ska kunna boka ditt träningspass. Ladda ner appen, registrera dig och sen är det bara att börja boka. Enkla instruktioner hittar du här.
Du kan som max boka 4 pass och tidigast 6 dagar innan passet hålls. När du kommer till träningslokalen visar du upp din bokning.

Fråga gärna fixaren på passet om du har några frågor.


PASSBESKRIVNING:


Måndag kl.08.00-09.00 Rödeby Centrumhus
Lätt träning - Gun O
Anpassad till dig som är äldre och kanske vill träna i något lugnare tempo. 

Måndag kl.18.00-19.00 Utomhus, samling vid Dackestugan.
Löpträning - Tomas
Tillsammans tränar vi löpteknik, löpstyrka och hjälper varandra att komma igång med löpningen. Träningspasset anpassas efter deltagarna och vi springer alltid tillsammans. Man behöver inte ha sprungit tidigare utan alla kan vara med.

Måndag kl.18.15-19.00 Rödeby sporthall
Mage/Rygg, medtag matta - Cina N
En blandning av yoga, thai chi och pilates, Du tränar din funktionella styrka och balans. Passar alla oavsett träningsbakgrund.

Måndag kl.19.00-20.00 Rödeby Sporthall
Medel, medtag matta - Joanna L
Genomkörare för hela kroppen. Pulshöjande rörelser och styrkeövningar i takt till musik. Rörelserna anpassas från lättare till tyngre beroende på hur hårt du vill köra.

Tisdag kl.19.00-20.00 Utomhus, samling vid Rödeby sporthall
Utomhuspass, medtag matta och handskar - Frida W
Här varierar vi styrkeövningar blandat med konditionsövningar. Till vår hjälp tar vi vår egna kroppsvikt och gummiband.Här väljer du hur mycket du vill utmana dig själv. 

Tisdag Rödeby simhall
Vattentabata kl.18.30  - Maria N/ Eva H
En tabata är en serie av flera intervaller med hög intensitet, explosivitet och uthållighet. Här genomför vi så gott som ett helt pass enligt tabata-metoden. Övningarna aktiverar både små och stora muskelgrupper. Ett vattentabata-passär inte för träningsnybörjaren
Vattenträning kl.19.30 - Maria N/ Eva H
Att träna i vatten är lika effektivt och allsidigt som på land, men skonsammare. Vattenträning belastar inte leder och ligament i samma utsträckning, då du endast väger ca 12% av din kroppsvikt i vattnet. Träning i vatten är en effektiv träningsform som passar de flesta. Vattnets naturliga motstånd påverkar du själv, utifrån den kraft du lägger ner i rörelserna. Du anpassar alltid tempo och motstånd efter din egen förmåga.Vattenträning ger en bra återhämtning för muskler som påfrestas varje dag, samt aktiverar nya muskelgrupper som du inte använder regelbundet.
Vi arbetar med styrka, kondition, rörlighet, koordination och balans. Vi använder även redskap för att öka motståndet i vattnet.

Onsdag kl.18.00-19.00 Utomhus, samling vid Dackestugan.
Löpträning - Tomas
Tillsammans tränar vi löpteknik, löpstyrka och hjälper varandra att komma igång med löpningen. Träningspasset anpassas efter deltagarna och vi springer alltid tillsammans. Man behöver inte ha sprungit tidigare utan alla kan vara med.

Onsdag kl.19.15-20.15 Rödeby sporthall
Stationspass/Cirkelpass - Maria W/Peter N
Genomkörare för hela kroppen. Pulshöjande rörelser och styrkeövningar i takt till musik. Rörelserna anpassas från lättare till tyngre beroende på hur hårt du vill köra.

Torsdag kl.18.00-18.45 Rödeby sporthall
Medelpass med stepbräda, medtag egen om möjlighet finns - Joanna
Genomkörare för hela kroppen. Pulshöjande rörelser och styrkeövningar i takt till musik. Rörelserna anpassas från lättare till tyngre beroende på hur hårt du vill köra.
(Medtag gärna egen stepbräda! Finns ett fåtal att låna) 

Torsdag kl.19.00-19.45, Rödeby sporthall
Crossträning, medtag matta - Alfred B
Ett intervallpass där du utmanas i styrke- och konditionsövningar i ett högt tempo där du själv sätter gränserna vilken nivå du vill uppnå.

Torsdag kl.18.30 & 19.30 Rödeby simhall
Vattenträning - Eva H/ Maria N
Att träna i vatten är lika effektivt och allsidigt som på land, men skonsammare. Vattenträning belastar inte leder och ligament i samma utsträckning, då du endast väger ca 12% av din kroppsvikt i vattnet. Träning i vatten är en effektiv träningsform som passar de flesta. Vattnets naturliga motstånd påverkar du själv, utifrån den kraft du lägger ner i rörelserna. Du anpassar alltid tempo och motstånd efter din egen förmåga.Vattenträning ger en bra återhämtning för muskler som påfrestas varje dag, samt aktiverar nya muskelgrupper som du inte använder regelbundet.
Vi arbetar med styrka, kondition, rörlighet, koordination och balans. Vi använder även redskap för att öka motståndet i vattnet.

Söndag kl.18.00-19.00 Rödeby sporthall
Tabata/X-fit - Maria W
Tabata är en träning baserat på korta högintensiva intervaller. Ett optimalt träningspass om du vill förbättra din kondition och styrka.

Söndag kl.19.00-20.00 Rödeby sporthall
Zumba - Elin R
Dynamiskt, spännande, glädjefyllt och effektivt fitnessprogram som innehåller latinsk och internationell musik och dansrörelser.
Snabba och långsamma rytmer som stärker och formar kroppen med ett aerobicsupplägg som ger en unik balans av kondition och styrka. Fantastiskt för både sinnet, kroppen och själen! Alla är välkomna och tränar efter egen förmåga.

Söndag kl.19.05-19.50 Rödeby sporthall
Cirkelfys 45 - Peter N
Gruppträning med fokus på styrka rörlighet stabilitet och koordination för hela kroppen.Du jobbar i stationer med olika redskap eller med din egna kroppsvikt. Pulsökning får du på köpet.Träning för alla.

Box utgår denna terminen. - Peter N
(Tufft grymt och ett härligt pass med mycket energi som passa alla.
Funktionell träning där du få lära dig slag och sparkteknik inspirerad från boxning)

Uppdaterad: 10 JAN 2020 15:48 Skribent: Malin Roth

Samarbetspartners!

 

Länk till RF-SISU Blekinge

Ange alt-text här.

Postadress:
Rödebygymnasterna/Gymmix Rödeby - Gymnastik
C/o Roth, Mörtövägen 79
37345 Rödeby

Kontakt:
Tel: 045548518
E-post: This is a mailto link

Se all info